DannyG.reismee.nl

Sydney/Collaroy

Hallo iedereen!!

De eerste week in Australië zit erop.
Na een vermoeiende vlucht van bijna 2 dagen ben ik geland op het vliegveld van Sydney. Het was nog een klein uurtje met de bus naar het hostel. Een gezellige ‘Ozzy’BBQ gehad in de avond en na een paar uurtjes slapen weer ontbijten met de groep. De dag erna zijn we naar Sydney centrum geweest om een bankrekening te openen en nog een paar dingen te regelen. Vrijdag heb ik onderweg naar de Blue Mountains de eerste kangoeroe gespot ”dood langs de weg”. The Blue Mountains is een gebergte zo groot als België waar vanuit de lucht een blauwe gloed hangt door de eucalyptusbossen. Supermooi gebied van steile rotswanden, ravijnen, dichtbegroeide regenwouden en spectaculaire watervallen. Na hier de hele dag verschillende plekken van te hebben bekeken sloten we de dag af in Featherdale Wildlife Park. Hier op de foto geweest met kangoeroes, koalabeertjes en nog wat krokodillen en mumbats gezien.

De volgende dag heb ik mijn eerste surfles gehad. Dat was toch moeilijker dan het eruit ziet. Die gasten die surfles geven zijn super relaxed en doen de hele dag niks anders dan surfen. Zelfs het geld hier is aangepast op de surfhype het word gemaakt van een soort plastic wat water bestendig is en onscheurbaar is. Het lokale volk hier is heel behulpzaam en respectvol. Als er een ouder iemand in de bus stapt staan alle jongere gelijk op, en als je met je backpack door de stad loopt vragen er heel veel mensen of ze je ergens mee kunnen helpen.

Het is hier super duur allemaal, een biertje kost al snel 7-8euro en ook de supermarkt is een stuk duurder dan in Nederland. Wel is alles hier groter, de biertjes, de straten, gebouwen enz. een beetje Amerika achtig.

Ik zit nu in een hostel midden in Sydney(naast een debiele gast uit Londen die ze bed onder ligt te kotsen). En over 2 dagen ga ik naar Katoomba (Blue Mountains) er zijn hier ’s avonds heel veel mensen op straat en ook gelijk heel veel beveiligers. Als je in een club loopt en je struikelt ergens over, word je er gelijk uit gezet (omdat je dronken bent haha) en na 3 biertjes moet je eerst water drinken voordat je weer iets mag bestellen…

Ik ga de kroeg in ;-)

Reacties

Reacties

Oma Gosselaar

he Danny ik heb genoten van je mooie bericht, in die korte tijd heb je toch wel veel mee gemaakt en heel veel gezien geweldig jongen, ik wacht nou op je volgende bericht doe er dan eens een foto van je bij dan kan ik je nog eens goed bekijken groetjes van Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!