DannyG.reismee.nl

Blue Mountains

G’day mate, howaya?

Vorige week de laatste dag dat Laura in Sydney was samen naar de dierentuin ‘’TorongaZoo’’ geweest. Hele grote dierentuin met meer dan 4.000 dieren. Vanuit de kabelbaan die over het park heengaat is de stad Sydney goed zichtbaar. Superleuke dag gehad.

Zondag afgereisd naar de Blue Mountains.
Er reden geen bussen op zondag dus zou ik vanaf het treinstation 16km door de bergen moeten lopen met een tas op me rug van 15kilo. Gelukkig was er een bijzonder vriendelijke taxichauffeur die zich verveelde. Hij zei dat dat de schoolvakanties begonnen zijn en er bijna niemand meer in het gebied is. De rit duurde ongeveer 20 minuten en ik ben precies 12 huizen tegengekomen. Eenmaal aangekomen bij het hostel besefte ik me dat er hier echt niks te beleven was. Ik kreeg een lift van iemand naar de supermarkt, dat was de dichtstbijzijnde plek om eten te kopen. Ik vol goede moed veel te veel gekocht met het idee dat ik terug ook vast wel kon liften… Maar na 1,5 uur lopen met veel te zware tassen was ik nog niet 1 auto tegen gekomen en was ik weer terug bij het hostel, waar geen jeugd maar 2 gezinnen waren aangekomen. 1 uit Brazilie en het andere uit Sydney(chinezen). Met 4 kleine kinderen heb ik de hele avond de Australische versie van monopoly gespeeld…

Op maandag reden er nog steeds geen bussen en ben ik (lui als ik ben) op zoek gegaan naar iemand die mijn was wilde doen. En die heb ik gevonden, voor 5 dollar krijg ik het gevouwen terug. Aangezien ik daar niet voor ga werken heb ik het maar gelijk gebracht… ’s avonds hadden we met het iedereen in het hostel voor ruim 400$(275€) boodschappen gedaan om te gaan barbecueën, 1kg ribeye a 188$, 0,8kg zalm a 35$, wijn voor ruim 130$ en het bier was 3,5$per flesje… Super duur allemaal. We hadden een grote BBQ bij het hostel, wel elektrisch helaas. Ik zorgde samen met een ‘’Aussie’’ voor het vlees en de vrouwen deden de rest. De man uit China zei achteraf dat ik niet hoefde te betalen omdat het zo gezellig was, en dat liet ik hem geen 2e keer zeggen. Ook omdat de volgende dag iedereen het hostel verliet en er nog super veel over was. Dus de rest van de week hoefde ik niet meer naar die supermarkt.

De BBQ is een soort teppan-plaat in Australië om de kans op bosbranden te beperken. Nadat ik dit gehoord had viel het me pas op dat alle bomen hier zwart zijn. 2 Jaar geleden was er een bosbrand waarbij ruim 100.000 hectare bossen verwoest werden. Vandaar dat er in deze omgeving zo weinig wilde dieren te vinden zijn.

Bushwalk! Ik heb 20km gelopen door de bossen en veel indrukwekkende dingen gezien. Gelukkig was ik met de bus want toen ik eenmaal weer de bewoonde wereld zag had ik echt geen idee waar ik was (stel je voor de je de weg terug naar je auto nog moet zoeken). Gelukkig was er een treinstation.

Later deze week had ik voor twee dagen een auto gehuurd omdat het openbaar vervoer zo waardeloos is in deze omgeving. Toen ik weg wilde rijden bij de dealer stapte ik eerst aan de verkeerde kant in(stuur zit rechts) en toen ik van het terrein wilde rijden deed ik de ruitenwissers aan i.p.v. de richtingaanwijzer. Alles is hier net andersom. Gelukkig ging het rijden goed, al waren de rotondes tricky. Ik ben richting Katoomba gereden en heb diverse watervallen gezien en indrukwekkende lookouts bekeken. Er valt zo veel te zien dat je tijd tekort hebt, zelfs met een auto! Dag 2 ben ik naar de Jenolan caves gereden. 3,5 uur door de bergen rijden was het zeker waard! Jenolan caves is een gigantische grot die ruim 400 miljoen jaar oud is. Heel indrukwekkend maar niet geschikt voor mensen die claustrofobie hebben.

Na 2 weken veel te veel geld te hebben uitgegeven word het helaas toch tijd om een baantje te gaan zoeken….. Van de week stap ik in het vliegtuig naar Brisbane en ga daar op zoek naar een baantje als bananenplukker ofzo. (als ik dat 88 dagen vol hou kan ik mijn visum met een jaar verlengen:-))

Nu ben ik op een eiland aangekomen waar je alleen via het water kan komen. Dus het enige wat je hier hoort zijn vogels en kangoeroes die vlakbij het hostel rondhuppelen.

‘’Seeya Mate’’

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!