DannyG.reismee.nl

Gold Coast

G'Day,

Na ruim een maand in Sydney veel te veel geld te hebben uitgegeven werd het tijd om werk te gaan zoeken. Ik ben met de campervan zo'n 1500 km richting het noorden gereden. Onderweg gestopt bij een aantal uitkijkpunten en bezienswaardigheden. Wat vrienden opgezocht bij Tamborine Mountain(2 uur landinwaards vanaf Brisbane) een paar wilde koala beertjes gezien en een van de meest dodelijke slangen ter wereld, Brown snake! van ongeveer 6 meter. Daarna afgereist naar de Goldcoast, Surfers Paradise.

Surfers Paradise heeft fantastische stranden maar qua natuur is het niet veel bijzonders. De reden dat ik hiernaartoe ben gegaan is omdat het hoogseizoen van de horeca was begonnen. Aangezien al het lokale volk masaal naar de kust komt voor wat verkoeling(evengoed nog gemiddeld 33 graden) is er werk genoeg!

Mijn eerste baantje was in een steak restaurant in Broadbeach. Ik stond met de camper op een toeristenpark omdat het verboden is om langs de weg te slapen en mijn nachtrust al 2 keer eerder bruut verstoort werd door de politie. Ik betaalde 48 dollar per dag voor een kleine campingplek in het zand... Na een week werken kwam ik erachter dat dit niet heel veel zin had aangezien ik niet genoeg uren kreeg om de camping en eten etc. mee te betalen. Ik ben op zoek gegaan naar een kamer in een appartement en heb de camper verkocht. Ik had een appartement gevonden in Surfers Paradise en huurde een kamer voor 220dollar per week van een Braziliaanse vrouw. De andere kamergenoot was een Australische jongen van mijn leeftijd waar ik zeker een gode vriend aan heb overgehouden.

Na ongeveer 1 maand werden we beiden het appartement uitgezet >< en moest ik weer een een hostel slapen... met 5 anderen in een veel te kleine kamer zonder airco..

Na 3 weken werken was ik klaar met dat restaurant. Niet leuk om te werken en ik verdiende niet genoeg geld. Ik ben weer gaan solliciteren en werd uitgenodigd voor een gesprek bij Chill on Tedder, gevestigd in Main Beach een van de rijkste buurten van de Gold Coast. Chill bestaat 10jaar en heeft een goede naam opgebouwd, meerdere keren uitgeroepen tot best fine-dining restaurant of the Gold Coast en veel awards gewonnen op gebied van wijn en spijs combinaties.

Na de eerste avond (5 uur werken) kreeg ik 150$ salaris en 90$ fooi! en wist ik dat ik niet meer verder hoefde te zoeken. Ik ben nu ongeveer 2 maanden aan het werk daar en vind het nog steeds leuk. Ook hebben ze een wijn/cocktail bar naast het restaurant waar ik af en toe werk en vooral... aan de bar zit. Nog een maandje te gaan en dan ga ik weer verder reizen. Sam komt dan vanuit azie naar Australia.

Op dit moment woon ik met 2 vrienden in een 3kamer appartement in Chevron Island. Veel BBQ's en veel gekkigheid.

Vorige week was het "Australia day" een nationale feestdag die ze hier uitbundig vieren. Ik was uitgenodigd bij een Australisch gezin om eens te kijken wat dit nou eigenlijk inhoud. "Australia day" is het vieren van "de" dag dat de Britten voor het eerst Australie binnenvielen en al de Aboriginals masaal begonnen af te slachten.. Met dat in mijn achterhoofd moest het wel gezellig worden.

De dag begon om 9 uur in de ochtend met een 'snake bite' dat is bier met cider en cordial... aansluitend aan paar biertjes en een BBQ. Oh ja in Australia is het altijd drink 'o clock. Op Australia day word er op de radio een top 100 lijst bekend gemaakt met de populairste hits van het afgelopen jaar. Het spel dat iedere Australische familie speelt gaat als volgt:

*Iedereen maakt een lijst met 10 songs die jij denkt terug te horen in de top 100.
*Bij ieder lied die je goed hebt moet je je glas leegdrinken en wegspoelen met een shot Tequilla

Hoe het spel afloopt... ik heb geen idee, halverwege de avond was de oudste dochter verliefd geworden op de w.c. pot. Die zagen we niet meer terug. De ouders waren straal bezopen en het hele spel vergeten. De rest van de avond hebben we Hollandse scheldwoorden naar elkaar geroepen en hebben we wat Nederlandse kaartspellen gespeeld, met cocktails.

Kortom: een leuke dag!



Reacties

Reacties

Mark

Hahahaha "Met dat in mijn achterhoofd moest het wel gezellig worden." Heerlijk haha.

Margreet Klaver

Wat leuk om je blog te lezen, je maakt er genoeg mee. Mooi ook dat je zo'n goeie baan hebt gevonden en dat Sam naar je toe gaat. Heel veel plezier nog en geniet ervan!

José Bijman

Prachtig om te lezen wat he meemaakt. Lekker dat het leven je goed doet en dat je je draai vindt.
Mooie baan en een goed leven.
Geniet er van!

je Oma

Wat weer een bezonder bericht van je Danny leuk om dat allemaal te lezen alleen dat drinken wat ze daar doen dat vind ik maar niks hoor. ik wens je nog een hele mooie tijd in Australia ,veel plezier samen met Sam dikke kus Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!